5 sposobów na zwiększenie kapitalizacji CD Projektu

Poniżej kilka luźnych pomysłów, które mogłbyby poważnie wzmocnić zachowanie kursu w kolejnych latach, poza oczywiście dostarczaniem wysoce jakościowych gier.

1) Ogłoszenie polityki dywidendowej

Uważam, że taki ruch znacząco zwiększyłby zaufanie do spółki oraz podniósłby atrakcyjność w oczach zarządzających funduszami inwestycyjnymi z całego świata, a szczególnie tych stricte dywidendowych. Deklaracja regularnych wypłat maksymalnie do 50% zysku netto dałaby moim zdaniem niebywałego kopa notowaniom i moim zdaniem, przyczyniłaby się do jeszcze większej lojalności kluczowych pracowników - od tego momentu mogliby liczyć sobie coroczne, dodatkowe premier w postaci dywidend.

Kurs CD Projektu atakuje rekordy historyczne na 233 zł, ustanowione po targach E3 w czerwcu. Żródło: www.topstock.pl

2) Przeniesienie notowań na giełdę Nasdaq w USA

Brak ryzyka kursowego oraz zdecydowanie większe pokrycie analitycze wśród amerykańskich analityków sprawiłoby, że niemalże z automatu kapitalizacja podniosłaby się moim zdaniem o dobre 20-30%. Myślę, że pomimo polepszającego się wizerunku naszego kraju na arenie międzynarodowej, to jednak u części zarządzających może ręka zadrżeć zanim dokonają zlecenia kupuj jeśli uświadomią sobie, że jest to zakup na warszawskiej GPW.

3) Skup akcji własnych - spółka ogłosiła już w 2016 roku projekt skupu akcji własnych za maksymalną kwotę 250 mln zł. Przy obecnej kapitalizacji spółki taka suma niewiele znaczy bo stanowi zaledwie 1,2% ale przecież nic nie stoi na przeszkodzie aby ją zwiększyć i uruchomić skup, tym bardziej, że spółka trzyma permanentnie bardzo duże zapasy gotówki, które leżą niewykorzystywane.

4) Ogłosić Cyberpunk 2077 w wersji multiplayer - to już niemalże "tajemnica Poliszynela", że studio CD Red pracuje nad wersją on-line gry Cyberpunka i wzorem słynnego GTA, najpierw wypuszczą wersję sinle-player a za ok. rok, może nieco dłużej, wydadzą multiplayera. Taka wersja wieloosobowa, przepełniona micropłatnościami okazała się prawdziwą żyłą złota dla ich amerykańskiego konkurenta - Take-Two Interactive i myślę, że w tym kierunku, monetyzacji totalnej mega tytułu studio powinno śmiało iść. Gra już teraz została okrzyknięta "RPG dekady" zatem grzechem byłoby niewykorzystanie takiej okazji.

5) Ogłosić produkcję "Wiedźmina 4" - takie hasło samo w sobie dałoby impuls +20% podczas jednej, góra dwóch sesji ale moim zdaniem spółka zostawia sobie tego asa w rękawie na tzw. czarną godzinę czyli na okres jakiś bliżej nieprzewidzianych kłopotów z kursem, być może spowodowanych osłabieniem zaintersowania branżą lub zwyczajnie bessą na giełdzie.

A Wy jak sądzicie? Czy jest co pominąłem poza oczywiście wielkiem sukcesem samych gier?

Z inwestorskim pozdrowieniem,

Albert "Longterm" Rokicki

Email: kontakt@longterm.pl

Kanał Youtube: www.youtube.com/user/alrokas

Fanpage na Facebooku: www.facebook.com/longtermblog

Twitter: https://twitter.com/Longterm44