Akcje ATrakcje: PKP Cargo

Kurs PKP Cargo jest od października w trendzie wzrostowym. Od grudnia poruszał się w konsolidacji, z której niedawno doszło do wybicia górą, co jest sygnałem kontynuacji trendu. Ostatnim wzrostom towarzyszyły bardzo wysokie wolumeny, które świadczą o dużej sile popytu. Piątkowa sesja była spadkowa ale można ją traktować jako cofnięcie po wybiciu. Kurs zatrzymał się na wsparciu. Wybicie jest wciąż aktualne a zejście do wsparcia można uznać za sygnał kupna. Warto podkreślić, że piątkowe spadki odbyły się na znacznie mniejszym wolumenie niż wzrosty z poprzednich sesji, także można uznać, że miały charakter korekcyjny.

Spółka: PKP Cargo

Cena kupna:        16,38 zł

Stop loss:            14,75 zł,   strata: -10%

Take profit I:      20 zł, zysk:   +23%

Take profit II:     23 zł, zysk:   +40%

Stosunek strata/zysk:

Take profit I: 1/2

Take profit II: 1/4

Za umowną cenę kupna przyjmiemy cenę piątkowego zamknięcia czyli 16,38 zł. W takiej sytuacji stop lossa możemy ustawić poniżej ostatniego dołka czyli np. na 14,75 zł. Jeśli zostanie on zrealizowany to nasza strata będzie wynosiła około 10%.

Interwał dzienny, wykres czteromiesięczny:

Pierwszy poziom take profit możemy ustawić na strefie oporu w okolicy 20 zł. Sprzedaż po tej cenie przyniesie około 23% zysku, czyli nieco więcej niż dwukrotność dopuszczalnej straty. Natomiast drugi poziom take profit można ustalić na szczycie z czerwca 2021 roku w okolicy 23 zł. Jego realizacja dałaby około 40% zysku, czyli czterokrotność dopuszczalnej straty.

Interwał tygodniowy, wykres dwuletni:

Autor: Łukasz Popławski

Longterm.pl

Treści przedstawione w powyższej publikacji są prywatnymi opiniami autora i nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715). Autor nie ponosi odpowiedzialności za decyzje podjęte na podstawie niniejszych treści, ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie niniejszych treści.