Kolejną spółką jaką wziąłem pod lupę to AC Autogaz.
Chciałbym na wstępie podkreślić iż pojawienie się mojej analizy na blogu nie oznacza w żadnym razie jakiegokolwiek wyróżnienia dla danej spółki. Zamieszczenie analizy spółki absolutnie nie oznacza że spółka jest w mojej ocenie lepsza od konkurentów z branży, czy innych spółek notowanych na GPW. Nie oznacza również że zakupiłem akcje danej spółki. Postanowiłem robić analizy ciekawych według mnie spółek zaraz po publikacji ich wyników.
Moim celem jest zamieszczenie 44 analiz po obecnym sezonie publikacji wyników. Do tej pory zrobiłem już 14 analiz – Ekoexport, Relpol, KGHM, Monnari, Aplisens, Żywiec, LPP, Wawel, CD Projekt, Amica, Hawe, Integer i Ropczyce, czyli zostało mi jeszcze 30. Będzie sporo roboty ale czego się nie robi dla swoich czytelników?

Poniżej analiza
AC Autogaz a jeszcze dzisiaj – Wasko i Neuca! 1) SPÓŁKA POWINNA BYĆ TANIA POD WZGLĘDEM WYCENY WSKAŹNIKOWEJ (C/Z, C/WK, C/ZO).
AC Autogaz ma na dzień dzisiejszy (
03.09.2013) następujące poziomy wskaźników:
C/Z = 14,57 (średnia sektora: 14,57 średnia WIG: 9,97),
C/WK = 4,49 (średnia sektora: 1,47, średnia WIG: 0,92),
C/ZO = 12,69 (średnia sektora: 12,62, średnia WIG: 8,26).
Ocena (w skali 1-6): 3,52) SILNA MARKA, UNIKALNY PRODUKT LUB TECHNOLOGIA O POTENCJALNYM ZASIĘGU MIĘDZYNARODOWYM
Niestety nie ma tu rozpoznawalnej marki ani unikalnego produktu, którego nie byłaby w stanie produkować konkurencja.
Ocena (w skali 1-6): 23) STABILNY AKCJONARIAT (STOSUNKOWO NISKI FREE FLOAT)
Free Float wynosi 45%.
Ocena (w skali 1-6): 44) STOSUNKOWO NISKIE ZADŁUŻENIE (WSPÓŁCZYNNIK CAPITAL GEARING, WSKAŹNIK OGÓLNEGO ZADŁUŻENIA)
Wskaźnik ogólnego zadłużenia wynosi 39,89% (średnia sektora: 49%, średnia WIG: 46,47%).
Capital Gearing wynosi 66% (średnia sektora:100%, średnia WIG: 84%)
Ocena (w skali 1-6): 4,55) KOMPETENTNY I ZDETERMINOWANY ZARZĄD O STABILNYM SKŁADZIE
Powiem szczerze że nie znam zarządu i nie udało mi się znaleźć wystarczających informacji aby należycie ocenić zarząd. Daje zatem ocenę neutralną.
Ocena (w skali 1-6): 36) CZY SPÓŁKA PLANUJE FINANSOWAĆ SIĘ POPRZEZ KOLEJNE EMISJE AKCJI?
Na tę chwilę nie ale niczego nie można wykluczyć przy tak słabej komunikacji z rynkiem. Nad rynkiem ciąży podaż akcji z programu motywacyjnego o wartości kilkuset tysięcy zł.
Ocena: (w skali od 1-6): 47) CZY SPÓŁKA ZAMIERZA PRZEPROWADZIĆ SKUP AKCJI WŁASNYCH (BUY BACK)?
Nie
Ocena (w skali 1-6): 58) CZY SPÓŁKA WYPŁACA LUB PRZYNAJMNIEJ ZAMIERZA WYPŁACAĆ DYWIDENDĘ?
Tak, w tym roku wypłaciła 2,1 co stanowiło ponad 6%.
Ocena (w skali od 1-6): 5,59) CZY SPÓŁKA MA WYSOKĄ RENTOWNOŚĆ KAPITAŁÓW WŁASNYCH I AKTYWÓW (ROE I ROA)?
ROE wynosi na dzień dzisiejszy (
03.09.2013) = 30,39% (średnia sektora: 15,77% średnia WIG: 5,5%). ROA wynosi dzisiaj (
03.09.2013) = 18,51% (średnia sektora: 8,99% , średnia WIG: 2,45%)
Ocena (w skali 1-6): 610) CZY SPÓŁKA MA DOBRĄ KOMUNIKACJĘ Z AKCJONARIUSZAMI?
Przeciętna - mało komunikatów, spółka nie publikuje prognoz.
Ocena (ocena w skali 1-6): 3,511) CZY SPÓŁKA MA JASNO OKREŚLONY PROFIL PODSTAWOWEJ DZIAŁALNOŚCI
Zdecydowanie tak – produkcja systemów LPG/CNG
Ocena (w skali 1-6): 612) CZY SPÓŁKA JEST W STANIE UTRZYMAĆ STAŁĄ DYNAMIKĘ ZWIĘKSZANIA ZYSKÓW?
Osobiście jestem bardzo sceptyczny. Ropa naftowa nie będzie przecież wiecznie po 100 USD za baryłkę i więcej. Kiedyś ceny spadną a wtedy i popyt na usługi Autogazu drastycznie spadną. Druga sprawa że spółka czerpała wielkie zyski dzięki kryzysowi, podczas którego ludzie oszczędzają na wszystkim a tankowanie gazem jest bardzo dużą oszczędnością. Jak kryzys minie, może bardzo spaść również zainteresowanie gazem. Po trzecie i najważniejsze - coraz więcej samochodów jest na prąd. W Oslo widziałem na ulicach ładowarki do samochodów i ciężko było znaleźć wolną.
Ocena (w skali 1-6): 2,5 PODSUMOWANIE: KRYTERIUM longterm™: | OCENA | WAGA | WYNIK |
SPÓŁKA POWINNA BYĆ TANIA POD WZGLĘDEM WYCENY WSKAŹNIKOWEJ (C/Z, C/ZO, C/WK) | 3,5 | 10% | 0,35 |
SILNA MARKA, UNIKALNY PRODUKT LUB TECHNOLOGIA O POTENCJALNYM ZASIĘGU MIĘDZYNARODOWYM | 2 | 20% | 0,40 |
STABILNY AKCJONARIAT (STOSUNKOWO NISKI FREE FLOAT) | 4 | 5% | 0,20 |
STOSUNKOWO NISKIE ZADŁUŻENIE (WSPÓŁCZYNNIK CAPITAL GEARNIG, WSKAŹNIK OGÓLNEGO ZADŁUŻENIA) | 4,5 | 10% | 0,45 |
KOMPETENTNY I ZDETERMINOWANY ZARZĄD O STABILNYM SKŁADZIE | 3 | 5% | 0,15 |
CZY SPÓŁKA PLANUJE FINANSOWAĆ SIĘ POPRZEZ KOLEJNE EMISJE AKCJI | 4 | 5% | 0,20 |
CZY SPÓŁKA ZAMIERZA PRZEPROWADZAĆ BUY BACK (SKUP AKCJI WŁASNYCH)? | 5 | 5% | 0,25 |
CZY SPÓŁKA WYPŁACA LUB PRZYNAJMNIEJ ZAMIERZA WYPŁACAĆ DYWIDENDĘ? | 5,5 | 5% | 0,275 |
CZY SPÓŁKA MA WYSOKĄ RENTOWNOŚĆ KAPITAŁÓW WŁASNYCH I AKTYWÓW (ROE, ROA)? | 6 | 10% | 0,60 |
CZY SPOŁKA MA DOBRĄ KOMUNIKACJĘ Z AKCJONARIUSZAMI? | 3,5 | 5% | 0,175 |
CZY SPÓŁKA MA JASNO OKREŚLONY PODSTAWOWY PROFIL DZIAŁALNOŚCI? | 6 | 5% | 0,30 |
CZY SPÓŁKA JEST W STANIE UTRZYMAĆ STAŁĄ DYNAMIKĘ ZWIĘKSZANIA ZYSKÓW? | 2,5 | 15% | 0,375 |
RAZEM: | 49,5 | 100% | 3,725 |
Druga od końca spółka wśród tych jakie do tej pory analizowałem (tylko Hawe okazało się gorsze wedle moich kryteriów oceny). Zasadniczą wadą jest według mnie schyłkowość biznesu. Ropa naftowa może w każdej chwili tąpnąć co zmniejszy opłacalność instalacji gazowych. Coraz więcej samochodów jest na prąd co widać już w krajach rozwiniętych jak Norwegia czy USA.
UWAGA: wyceny wskaźnikowe i inne dane są aktualne na dzień 03.09.2013 – źródło: www.fundamentalna.net
Treści przedstawione w powyższym artykule są prywatnymi opiniami autora i nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715). Autor nie ponosi odpowiedzialności za decyzje podjęte na podstawie niniejszych treści, ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie niniejszych treści.
Inwestowanie na giełdzie przy braku odpowiedniej wiedzy i doświadczenia wiąże się z ryzykiem utraty nawet całości zainwestowanego kapitału!
W zakładce „MULTIMEDIA” pojawiła się najnowsza analiza video – omawiam Syrię, OFE i FED:
Aktualnosci.html