Longterm Games ogłasza grę Space Tail: Każda podróż prowadzi do domu

Longterm Games S.A. powstała w czerwcu 2020 roku z naszej wspólnej inicjatywy z Robertem Ogłodzińskim, byłym narrative designerem CD Projektu, współtwórcy „Wiedźmina 3” i „Cyberpunka 2077”.

Z Robertem, obecnym wice-prezesem spółki, poznaliśmy się zupełnie przypadkowo podczas targów Gamescom w sierpniu 2019 roku. Jeszcze jako bardzo aktywny inwestor w spółki gamedev udałem się po raz drugi na te największe branżowe targi w Europie, aby między innymi odwiedzić stoisko Varsav Game Studios oraz spotkać się z prezesem Łukaszem Rosińskim. Robert pracował wtedy w tym studiu i był obecny na stoisku, gdzie zamieniliśmy dosłownie kilka zdań i wymieniliśmy się wizytówkami. Po powrocie do Warszawy spotkaliśmy się i okazało się, że świetnie się uzupełniamy, jeśli chodzi o kompetencje i cechy charakterologiczne, ale przede wszystkim uderzyła mnie niesamowita chemia jaka pomiędzy nami zaistniała od samego początku. Wielkim marzeniem Roberta było stworzenie własnej gry i miał ku temu bardzo silną wizję a ja wyczuwałem niesłychaną wręcz determinację. Ja z kolei posiadałem sprawdzone w boju doświadczenie w inwestowaniu w spółki produkujące gry, głównie ze względu na gigantyczny sukces CD Projektu, którym zaczynałem interesować się już w 2011 roku a budować moją długoterminową pozycję rozpocząłem w 2012 roku. Przeze wiele lat CD Projekt, w którym z resztą Robert pracował, znajdował się na pierwszym miejscu publikowanego przez Longterm.pl rankingu najlepszych polskich spółek notowanych na GPW – TOP 15 Poland. Raport ten przygotowywałem wraz z naszym obecnym dyrektorem finansowym (CFO) i wiceprezesem Longterm Games – Adrianem Przybylskim. Przez ostatnią dekadę udało nam się z Adrianem zbudować niemałą społeczność inwestorów i przez moment w 2020 roku mieliśmy blisko 5 tysięcy Subskrybentów, czyli osób płacących za dostęp do naszych usług w ramach portalu Longterm.pl! To dzięki inwestorom ze społeczności Longterm udało się nam w pełni sfinansować produkcję pierwszej gry pt. „SpaceTail: Every Journey Leads Home”, pozyskując w dwóch rundach 1 mln euro. Na pokładzie mamy obecnie 114 inwestorów a to szacowne grono zwiększy się z pewnością znacząco po debiucie na giełdzie NewConnect, planowanym jeszcze w tym roku. My z Adrianem staliśmy się zatem ramieniem finansowym spółki a Robert wraz z utworzonym przez nas zespołem developerskim odpowiada za cały proces developmentu, po objęciu pozycji producenta wykonawczego (Executive Producer) poza funkcją wice-prezesa. W zeszłym roku dołączyła do nas Agnieszka Borysiuk, która jest odpowiedzialna za całokształt kampanii marketingowej, którą prowadzi wraz z KoolThings – agencją specjalizującą się w branży gamedev.

Jesteśmy prawdopodobnie pierwszą spółką gamedev na świecie, sfinansowaną całkowicie przez społeczność zbudowaną wokół portalu dla inwestorów indywidualnych. Jesteśmy z tego niezwykle dumni, ale odczuwamy wielką odpowiedzialność za powierzone nam pieniądze inwestorów – nie publiczne, nie od funduszu VC, nie z dotacji państwowej, ale od osób, które zwyczajnie nam zaufały i uwierzyły w nasz projekt.

Gra „SpaceTail: Every Journey Leads Home” to platformówka z głęboką fabułą oraz licznymi zagadkami logicznymi, sentymentalnie nawiązująca do pierwszych gier w których graliśmy z Robertem jeszcze na Atari czy Amidze w latach 80-tych i 90-tych ubiegłego stulecia – tak, takie z nas dinozaury 😄 Najważniejszymi referencjami w ostatnich latach były dla nas gry z tego gatunku, które osiągnęły ogromne sukcesy takie jak „Ori”, „Limbo”, „Inside” czy „Journey”, posiadające przepiękną oprawę graficzną i muzyczną, wciągające graczy swoją grywalnością i zapadające w pamięci przez lata, przez co gracze często do nich wracają.

Zgodnie z misją naszej firmy chcemy produkować gry, które staną się typowymi long-sellerami, charakteryzujące się dużą re-grywalnością (replayability) i taką właśnie produkcją jest w naszym przekonaniu SpaceTail.

Premierę gry planujemy na jesieni tego roku równolegle na PC i Nintendo Switch. Na tę drugą platformę wyda naszą grę doświadczony i wyspecjalizowany w tej konsoli publisher – Red Deer Games.

Produkcję gry o łącznym budżecie 2,5 mln zł, wraz z marketingiem, rozpoczęliśmy praktycznie w 5 osób pod koniec 2020 roku a dziś przy projekcie pracuje zespół złożony z aż 35 osób!

Odbyliśmy zatem wraz z całym naszym zespołem bardzo długą podróż, a jak wiadomo „każda podróż prowadzi do domu”.

Poniżej trailer gry – prosimy o lajkowanie i sharowanie 😃 👇

Jeśli się podoba to zachęcamy do dodawania do whishlist na Steam:

Space Tail: Every Journey Leads Home on Steam
Space Tail is a 2.5D adventure platformer, which immerses the player in a deep, emotional plot, and lets him explore new planets and interact with alien civilizations.

Zachęcamy do śledzenia SpaceTail w social mediach:

Twitter: https://twitter.com/SpaceTail_Game

Facebook: https://www.facebook.com/spacetail/

TikTok: https://www.tiktok.com/@spacetail_game

Instagram: https://www.instagram.com/spacetail_game/

www: https://spacetail.com/

Z gamingowym pozdrowieniem!

Author image

Albert Rokicki

Niezależny analityk rynku akcji. Magister Ekonomii. Własny kapitał inwestuje na polskiej giełdzie od 2000 roku. Jestem inwestorem długoterminowym i będę zawsze to podkreślał.
  • Warszawa
czas czytania: 1 min.

Longterm Games w drodze na giełdę NewConnect

Pomyślnie zasubskrybowałeś Longterm
Świetnie! Następnie, dokończ proces zakupów, aby uzyskać pełen dostęp do Longterm
Witaj z powrotem! Zalogowano pomyślnie.
Sukces! Twoje konto zostało w pełni aktywowane, teraz masz dostęp do całej zawartości. Sprawdź swój e-mail, jeśli jeszcze nie jesteś zalogowany.