Vivid Games - analiza spółki
Kolejną analizą będzie rozkład na czynniki pierwsze spółki Vivid Games, notowanej na co dzień na rynku NeConnect. Bieżące plany zakładają przejście do końca roku na główny parkiet, a emisja akcji dla inwestorów indywidualnych już się rozpoczęła. Zastanowimy się, czy warto interesować się papierami z nowo emitowanej serii, jak również czy w długim terminie przemawiają za tą spółką solidne fundamenty. Istnieje od 2006 r., od debiutu w 2012 r. wzrosła o ponad 1600%, ale czy jest jeszcze moc by iść dalej w górę?

 

1) SPÓŁKA POWINNA BYĆ TANIA POD WZGLĘDEM WYCENY WSKAŹNIKOWEJ (C/Z, C/WK, C/ZO). 

Na dzień dzisiejszy (25.06.2015 r.) wskaźniki są na poziomie:


C/Z: 38,40 (średnia sektora usług informatycznych: 13,44; WIG: 15,37)
C/WK: 13,94 (średnia sektora usług informatycznych: 1,20; WIG: 1,12)
C/ZO: 30,42 (średnia sektora usług informatycznych: 9,77; WIG: 10,46)


Wycena wskaźnikowa nie przeraża, gdyż spółki z NC są często dużo bardziej przewartościowane od tych z głównego parkietu. Ponadto akcję są tańsze od CD Projektu i CI Games, co jest dodatkowym plusem dla Vivid Games. Ogromny wskaźnik C/WK wynika z małej ilości posiadanego majątku, ponieważ firma swoją działalność opiera na wiedzy i umiejętnościach pracowników, jak przystało na podmiot z branży informatycznej.
Średnia sektora została wzięta dla usług informatycznych z GPW, a nie z z NC. Takie działanie zostało wykonane z dwóch powodów: po pierwsze - spółka ma zamiar przejść na główny parkiet, więc poziom wskaźników z tego rynku będzie dla niej odwzorowaniem a po drugie - konieczny był taki sam benchmark przy porównywaniu podmiotów produkujących gry w prezentowanych analizach.

Ocena (w skali 1-6):  3


2) SILNA MARKA, UNIKALNY PRODUKT LUB TECHNOLOGIA O POTENCJALNYM ZASIĘGU MIĘDZYNARODOWYM


Vivid Games produkuje gry na urządzenia mobilne. Pomimo ogólnoświatowego zasięgu sprzedaży (podobnie jak u konkurentów) jest to marka słabiej rozpoznawana niż CI Games czy CD Projekt. Coraz więcej sprzedawanych gier przez firmę i zwiększająca się liczba urządzeń mobilnych powinny pozytywnie wpłynąć na rozwój spółki, chodź trzeba pamiętać, że gracze z reguły pamiętają tytuł gry, a nie nazwę producenta. W tym kierunku musi iść zarząd firmy dbając o rozwój najbardziej popularnych produktów oraz poprzez wprowadzanie kolejnych edycji  tytułów, które przyniosły sukces. Tak też robi skutecznie rozwijając grę Real Boxing, której druga edycja ma ukazać się wkrótce.

Ocena (w skali 1-6):  3,5